Seminário: Probabilidade

Abaixo a informação sobre o próximo Seminário de Probabilidade no IM-UFRJ:

Data: 11 de abril de 2016 (segunda-feira)
Hora: 15:30 h
Local: Sala C 119 – Instituto de Matemática – Bloco C – CT – Campus do Fundão

Palestrante: Daniel Ahlberg (IMPA)

Título: Continuum to discrete via double coin flips

Resumo: Many complex systems involving many independent variables have come to be very well understood. One such example is Bernoulli percolation on a planar lattice. However, closely related models, such as continuum percolation in $\mathbb{R}^2$, may require quite different techniques. We will describe some techniques of this kind that recently has been developed for Poisson Boolean percolation. We will focus on a certain two-stage construction that allows for a reduction to the discrete setting, where a larger arsenal of techniques may be applied to study phenomena such as sharp thresholds and noise sensitivity. Joint work with Vincent Tassion and Augusto Teixeira.

2 comentários para Seminário: Probabilidade

1. Boa noite, gostaria de saber se a palestra é aberta aos estudantes em geral,ou seja, de outros cursos. E como faz para poder assistir, precisa de alguma inscrição ou é só ir?
    Grata,
    Luísa Saisse

2. Prezada Luísa,
    Sugiro que você entre em contato com a Secretaria de Pós-Graduação. As informações de contato estão na seguinte página http://www.pg.im.ufrj.br/